Kako pridobiti nove kupce (team building delavnica)
Čeprav v naših številnih zapisih na blogu, že govorimo o tem kako pridobiti nove kupce (predvsem preko interneta), tisti, ki gradimo spletne bloge in strani zato, da pridobimo nove kupce (v bistvu njihove kontakte), najbrž prelistamo še najmanj 1000 in en nasvet na vseh mogočih straneh, kjer se govori o povečanju prodajnih rezultatov.
Pri čemer, kot boste lahko prebrali spodaj, k izboljšanju poslovnih rezultatov, lahko ogromno prispeva tudi kak dober, interni team building program za vaše prodajne ekipe in zaposlene.
Celovite in konkretne napotke o tem kako izbravi pravi team building program in ponudnika, pa si lahko ogledate na povezavi.
Problem je v tem, ker imajo številni prodajni nasveti nešteto “idej”, ki razlagajo “kako pridobiti nove kupce”, vseh idej pa naenkrat tako ali tako ne moremo izvesti, in potem pač, kot začetnik, začnemo na začetku. Ena po ena, da vidimo, kaj deluje bolje.
To pa, če ne drugo vzame čas. Konkurenca, ki pa “morda” ima podatek, v istem času, ko mi “ribarimo” pripravlja orodje, ki bo našo stopnjo pridobivanja novih kontaktov prehitela za 100.
In potem znorimo:).
Povzetek o metodah pridobivanja novih kupcev iz team building delavnice
Ali ne bi bilo lepo, če bi imeli podatek ali vsaj razmišljanje o tem kateri pristop “kako pridobiti nove kupce” vrne koliko izplena, še preden se lotimo dela?
E, in zdaj slabost.
To kar je napisano v nadaljevanju so naše izkušnje in sploh ni nujno, da drži :). Že na drugi spletni strani boste našli z lahkoto drugačne trditve in podatke. Njim morda največ kontaktov prinaša nekaj čisto drugega.
Za trenutek pozabimo, da je v nadaljevanju, ko enkrat podatek pridobimo, zelo pomembna konverzija (pretvorba tega kontakta v kupca) in se v tem članku fokusirajmo samo na to kako pridobiti čim hitreje čim več novih kontaktov (recimo e mail naslovov).
Ker, če teh ni, potem tudi zlata konverzija nima kaj spreminjati v kupca:).
Kako pridobiti nove kupce prvič – “Mrzlo” nabiranje kontaktov
Je redno ali “srednje” redno nabiranje kontaktov, ki so dostopni javno. V brskalnike vpišemo iskano frazo, in pobiramo kontaktne podatke iz spleta.
Izkušnja: V primerjavi z ostalimi metodami je to najbolj “ročno” (čeprav obstajajo tudi spletni avtomatizirani pajki) in težaško opravilo. Še posebej, ker zahteva redno disciplino, jasen cilj (tudi dnevni), ne vedenje o tem kakšen bo izplen oz. prej “slutenje”, da bo izplen (vsaj na začetku) slab in še dilema o pravni pokritosti našega početja je ves čas v zraku. Ampak, če drugega ni na voljo in, ker je delati pač treba, gremo v akcijo.
Plusi: hitra rast kontaktov, dober občutek ob tem, ko raste “baza”.
Minusi: pošiljanje ponudb tem je na “meji spamanja”.
Kvaliteta tako pridobljenih kontaktov: praviloma zelo slaba (zato tudi imenovani hladni kontakti (podobno kot pri telefonskem klicanju, ko kličemo kar po spisku iz telefonskega imenika). Če želimo kupce loviti na ta način potrebujemo veliko, veliko kontaktov.
Predlog: če že imate takšno bazo ali na njej delate, jim ne pošiljate e novic s prodajnimi “akcijami in napadi”. Servirajte jim lahko prebavljive, koristne vsebine, ki dodajajo vrednost. Ki osveščajo.
Kako pridobiti nove kupce drugič – “Naročite se na naše e novice”
Na spletno stran damo možnost bralcem in obiskovalcem, da se naročijo na naše e novice.
Izkušnja: če boste dali zgolj “naročite se na e novice”, brez (kratkega) pojasnila kaj s tem pridobijo in, da je brezplačno, bo izplen majhen. Na splošno velja, da več kot daste sami, več lahko pričakujete.
Plusi: počasnejša rast baze kontaktov, pošiljanje obvestil in novic v katere lahko mirno vtaknete (celo morate) akcijske ponudbe z možnostjo odjave od novic je zakonito in nesporno.
Minusi: teh e novic je po spletu toliko, da ljudje v te forme svoj kontakt dodajo le, če dobijo resnično dodano vrednost. Drugače bo vaša baza polna “fake” e naslovov in kontaktnih podatkov s katerimi si ne morete začeti nič. Celo nasprotno, jemljejo vam čas.
Kvaliteta tako pridobljenih kontaktov: lahko so zelo dobri, čeprav ne gre za takojšnje kupce. Takšno zbiranje kontaktov je odlična reč za “zagrevanje” bodočih kupcev in konstantno osveščanje kontaktov o tem, da obstajamo, kaj počnemo in kaj nudimo.
Predlog: če se vam ljubi in, če je metoda iskanja strank s pomočjo spleta ena izmed poglavitnejših (na kateri nameravate graditi), potem vam naj računalničarji sprogramirajo tako, da bodo kontakti “relevantni” (ob prijavi na e novice zahtevana aktivacija na e naslovu naročnika na e novice). Da ne boste kot “javni sektor” se lahko tega lotite z recimo “Zahvala za naročilo na e novice” in potrebnim korakom, da dokončajo naročilo na brezplačne e novice (klik na aktivacijo).
Delajte na kvalitetnih novicah in pozabite na senzacionalne novice tipa “10 trikov kaj odgovoriti policajem, ko nas ustavijo”.
Čeprav to prebere množica, še večja množica ugotovi, da se za tem skriva kup neumnosti in, da so zato dali svoj e naslov.
Velika množica pred naročilom na to “junk” vsebino, bo že samo po naslovu dala svoj drugi, tretji e naslov – ne pa tisti s katerim “operirajo” v življenju konstantno.
Kako pridobiti nove kupce tretjič – Povlecite si “brezplačno” knjigo in preverite
Metoda, ki uporabnikom omogoča, da v zamenjavo za njihov kontakt, pridobijo brezplačno knjigo, revijo v elektronski obliki.
Izkušnja: Kontakti dobijo nekaj “več”. Za to vam ni potrebno biti nek svetovno priznan tekstopisec ali Primož Trubar. Zadošča, da na kup daste recimo 5 kvalitetnih vsebin na temo vašega produkta (npr. 5 vrhunskih receptov za zdravo prehranjevanje), s podnaslovom Izbor leta 2013 (tako, da si odprete vrata za lanske, predlanske in prihodnje edicije:) in dodatne kontakte), ter to “poknete” na splet.
Plusi: relevantni kontakti in čudovita rast baze. Sicer gre za kontakte, ki se “ogrevajo”, a vseeno so to bodoči, potencialni kupci.
Minusi: kot pri vseh drugih metodah, tudi tukaj velja, da je izplen odvisen “tudi” od pozicije kam boste postavili to “call to action” akcijo. Na desno stran strani, čisto na vrh, na dno,… Naš nedavni primer je “vrgel” nekaj nad 500 kontaktov v ne polnih treh mesecih. Postavljen na dno strani.
Predlog: naj “dolvleka” ne zahteva cele znanosti in angažiranje sinov, sosedovega mulca, ki obvlada računalnik, in podobno. Preprosto, hitro, z enim klikom. Vključite zahvalo in avtomatsko prijavo na prejemanje še ostalih brezplačnih nasvetov in koristnih vsebin.
Super bonus predlog: na svoji spletni strani eno stran posvetite zbirki vseh vsebin, ki jih je mogoče “potegniti” dol, smiselno “brezplačne” vsebine razporedite po strani in iz prve strani (ali landing strani) vodite obiskovalce k obisku te strani. Ni vrag, da nekaj najdejo zase. Če ne boste podlegli pritisku tega, da bi morda lahko “še hitreje pridobivali” kontakte, če bi bile vsebine bolj zanimive (in ne kvalitetne), si boste na tak način zgradili čudovito iztočnico za lovljenje relevantnih kontaktov.
Kako pridobiti nove kupce četrtič – simulacija na teambuilding delavnici
Internetna aplikacija, ki omogoča, da uporabniki na vaši spletni strani z vašim produktom nekaj ustvarjajo. Si izrišejo kuhinjo, primerjajo med kvaliteto in cenami pnevmatik, zasnujejo svoj vrt z vrtninami, in podobno. Aplikacija, ki povablja obiskovalce k temu, da nekaj počnejo (ne zgolj klik ali dva, da nekaj pridobijo).
Izkušnja: pravilno zasnovana in smiselna aplikacija vrne zdaleč najbolj relevantne kontakte. Ni jih malo, ki so med njimi, tudi že dejansko odločeni za nakup.
Plusi: takšna aplikacija se “vsede” uporabnikom v spomin. Pri morebitnem pregledovanju konkurence se sklicujejo tudi na njo.
Minusi: razvoj teh aplikacij stane, zato si praviloma ne moremo privoščiti “poskusov” in nenehnega razvijanja vedno novih aplikacij, od katerih bo vsaka vrgla dodatne kontakte.
Predlog: preden se spustite v razvoj takšnih aplikacij, dobro preučite potrebe obiskovalcev vaše spletne strani (kaj iščejo, katere so tiste najbolj relevantne informacije, ki jih zanimajo, kje konkretno imajo največ težav, kako bi lahko razvili aplikacijo tako, da bi uporabniki z njo reševali svojo težavo.
Super bonus predlog: izvirno poimenujte svojo aplikacijo, da jo boste kasneje lahko promovirali in, da bo pri obiskovalcih ostala v spominu že po naslovu. Ne imenujte je npr. samo: “primerjate cene pnevmatik” ampak recimo (bodite neumni): Največji spletni primerjalec cen pnevmatik – “Pnevmatikoprimerjač” Godzilla 3.
Dodaten nasvet: ko enkrat dosežete, da ljudje vašo aplikacijo uporabljajo in se “igrajo na vašem dvorišču”, jim tik pred izdajo ključne in najbolj iskane ter želene informacije, recimo cene, pod nos “pomolite:
“za pregled cen vnesite svoje podatke :).”
Oznake besedila: kako pridobiti nove kupce team building